środa, 13 kwietnia 2011

Pierwsze błędy - turecka giełda spada

Nie trzeba było długo czekać na odkrycie pierwszych słabych punktów mojej inwestycji. Giełda turecka niestety od kilku dni cały czas spada a wraz z nią fundusze inwestujące na tamtejszych rynkach czyli m.in. Investor Turcja. Pewnie nie martwiłoby mnie to aż tak bardzo gdyby nie to, że spadek nastąpił dzień po wykupie przeze mnie jednostek i do tego o 2,99% w ciągu jednego dnia. Przyznam szczerze, że bardzo to zaburzyło moją filozofię bo zakładałam sprzedaż jednostek przy spadku powyże 2%. Tylko nie myślałam że spadek nastąpi tak szybko! Ślędzę teraz giełdę turecką a dokładniej notowania MSCI Turkey i niestety cały czas idzie w dół. Już może nie o taką wartość ale jednak...

Roczny wykres MSCI Turkey pobrany ze strony bloomberg.com

Możnaby powiedzieć, że lepiej poczekać jeszcze trochę na rozwój wypadków zwłaszcza, że w inwestycji tureckiej jest tylko 300 zł więc nawet jeśli będą większe spadki to straty nie będą zbyt dotkliwe. Jednak w tym momencie czas na ujawnienie mojego niedopatrzenia. Starałam się rozsądnie zdywersyfikować portfel, a nie zwróciłam uwagi, że fundusz Uniobligacje Nowa Europa w ponad 26% inwestuje na rynkach tureckich. A w tej inwestycji mam już 2500 zł.

Zastanawiam się co teraz robić, czy konsekwentnie realizować plan i sprzedać fundusze inwestujące w Turcji czy poczekać i liczyć na kontynuację wzrostowego trendu. Cóż - wychodzi moje niedoświadczenie.

Ostatecznie poczekam jeszcze kilka dni i będę obserwować rozwój wypadków. W razie następnych poważniejszych spadków sprzedaję te jednostki w pierony ;)

2 komentarze:

  1. Obyś miał rację :) przyznam szczerze, że ja też cały czas jakoś w turcję wierzę więc trzymam cały czas ten fundusz. Moim zdaniem on sie lada chwila odbije :)

    OdpowiedzUsuń