sobota, 9 kwietnia 2011

Moje cele

Mam trochę zaoszczędzonych pieniędzy, przeznaczonych na konkretny cel i będą mi one potrzebne za około 3 miesiące. Do tej pory odkładałam je na konto oszczędnościowe, bo termin realizacji inwestycji nie był do końca znany. Poza tym co miesiąc chciałam móc dokładać coś do "kupki". Oprocentowanie było z pewnością niższe niż na lokacie, ale tu przesądziły wyżej wymienione względy i 3% (minus podatek) w skali roku musiało wystarczyć.

W związku z tym, że na "kupce" trochę się już uzbierało to doszłam do wniosku, że jest to wymarzony moment na naukę inwestowania. Otworzyłam rachunek w mBanku i zadbałam o dostęp do Supermarketu Funduszy Inwestycyjnych (SFI). Niewątpliwie przyciągnęła mnie możliwość zakupu jednostek funduszy bez prowizji :) Na konto w mBanku przelałam część swoich oszczędności - 10 000 zł. Jest to dla mnie ogromna suma i do tego w najbliższym czasie bardzo potrzebna, dlatego skupiam się na tym, żeby po zakończeniu "eksperymentu" nie była mniejsza. Tak więc:

Cel nr 1 (cel nadrzędny) - Nie stracić! Zamierzam skupić się na ochronie kapitału.

W związku z tym, że pieniądze te będą niedługo potrzebne ustalam czas inwestycji na 3 miesiące, z możliwością skrócenia do 1 miesiąca. 

Pozostaje jeszcze ostatnia kwestia - stopa zwrotu. Jako, że jestem początkującym inwestorem to nie oczekuję zbyt wiele, jednak postanowiłam sobie ustawić jakąś poprzeczkę. Niech to będzie kwota dwukrotnie większa od tego co mam na OKO i jednocześnie większa od oprocentowania na krótkoterminowej lokacie.

Cel nr 2 - oczekiwana stopa zwrotu na poziomie 6% w skali roku (oczywiście tak jak od oprocentowania na OKO i na lokacie tu też trzeba odjąć podatek czyli - realny zysk powinien być na poziomie 4,86% skali rocznej).

Bardzo jestem ciekawa jak wyjdzie ten mój inwestycyjny "eksperyment" :) Na pewno będę bogatsza i mądrzejsza o nowe doświadczenia :) oby dobre!

1 komentarz:

  1. Z calym szacunkiem, ale nie powinno inwestowac sie pieniedzy, ktorych nie mozna stracic.

    Druga sprawa, to fundusze sa raczej dluterminowa inwestycja.

    OdpowiedzUsuń