czwartek, 14 kwietnia 2011

Edukacja rozpoczęta

Zaczęło mnie trochę frustrować to, że tak niewiele wiem o funduszach i mechanizmach nimi rządzących i sięgnęłam po poważną literaturę :) Na pierwszy ogień wylądowała książka autorstwa John J. Murphy "Analiza techniczna rynków finansowych". Muszę przyznać, że jak na takie kompendium jestem miło zaskoczona przystępnością dla początkującego odbiorcy. Nie bazuje na żadnej wiedzy czytelnika i wszystko wyjaśnia od samego początku.

Dzisiaj jestem bogatsza w znajomość teori Dowa i podstawowe pojęcie trendu. Z rzeczy istotnych, które moim zdaniem warto zapamietać to podział trendów na trend:
- główny - dłuższy niż 6 miesięcy
- średnioterminowy - trwający od 3 tygodni do 3 miesięcy
- krótkoterminowy - krótszy niż 2-3 tygodnie
A co dla mnie istotniejsze dowiedziałam się, że każdy trend jest częścią większego trendu wyższego stopnia i sam składa się z mniejszych trendów.

Zdaję sobie sprawę, że ta wiedza to jeszcze bardzo niewiele i nie potrfię wykreślać lini trendu ale postaram się podejść do tego jak do ćwiczenia i spróbuję przewidzieć zachowanie moich funduszy. Później będzie mi łatwiej się do tego odnieść i ewentualnie korygować błędy.

Allianz Akcji Plus
Moim zdaniem od lutego 2010 do listopada 2010 trwał długoterminowy trend wzrostowy który następnie przeszedł w trend horyzontalny i trwał do połowy marca 2011. Później widać wybicie wzrostowego  trendu krótkookresowego. Pozostaje pytanie czy był to rzeczywiście trend krótkookresowy i teraz nastąpi korekta z dalszą kontynuacją trendu horyzontalnego czy nastąpi przełamanie i fundusz będzie szedł w górę. Moim zdaniem powinna nastąpić korekta jednak przyznam szczerze, że wierze analitykom, którzy twierdzą, że WIG będzie cały czas szedł w górę, a w raz z nim ten fundusz :) Myślę, że na tę odpowiedź nei trzeba będzie długo czekać i sprawa wyjaśni się w przeciągu kilku dni.

Allianz Budownictwo 2012
Tu jak dla mnie sprawa jest prostsza. Moim zdaniem tu widoczny jest długoterminowy trend wzrostowy.

Investor Turcja
Z tym funduszem nadal mam największy zgryz. Z pewnością do listopada 2010 fundusz osiągał coraz wyższe pułapy jednak później nastąpiło załamanie trwające do marca 2011. Od początku marca do (właśnie!!) 7 kwietnia trwał wzrost, a teraz mamy delikatny spadek. Obawiam się najgorszego - że to była miesięczna korekta a teraz będziemy znów szli w dół. Oby nie... :)

Chyba nie udało mi się samej sobie odpowiedzieć na nurtujące mnie pytania. Ale nie jest źle - pierwsza próba jakiejkolwiek analizy za mną :D

1 komentarz:

  1. Trzeba cały czas się uczyć i doszkalać. Nawet kiedy nie będzie nam szło to jednak swoją wiedzę powiększysz.

    OdpowiedzUsuń