poniedziałek, 11 kwietnia 2011

Gotowi do staru! Start!

Wystartowałam! W dniu 7.04 złożyłam w supermarkecie mBanku zlecenia na zakup funduszy. Mój portfel 10000 zł postanowiłam rozdzielić dość ostrożnie w stosunkach:

10% akcje - 1000 zł
50% fundusze dłużne - 5000 zł
40% fundusze pieniężne - 4000 zł

Dodatkowo z każdej grupy wybrałam przynajmniej po 2 różne fundusze aby dodatkowo zdywersyfikować aktywa. W tej chwili kształtują się one następująco:

Akcje
Allianz Akcji Plus - 400 zł
Allianz Budownictwo 2012 - 300 zł
Investor Turcja - 300 zł
Dłużne
Novo FIO Subfundusz Papierów Dłużnych - 2500 zł
UniObligacje: Nowa Europa - 2500 zł
Pieniężne
UniKorona Pieniężny - 2000 zł
Subfundusz SKOK Gotówkowy - 2000 zł

Oczekiwana stopa zwrotu (w ujęciu rocznym)
akcyjne - 12% (x 1000 zł = 120 zł)
dłużne - 6% (x 5000 zł = 300 zł)
pieniężne - 4,5% (x 4000 zł = 180 zł)

Suma - 600 zł  co daje 6% w skali roku

Teraz jak na to patrzę to wydaje mi się, że to jednak dość wyśrubowane oczekiwanie przy tak rozłożonym portfelu, ale najwyżej po miesiącu zweryfikuję swoje oczekiwania, lub zmienię skład procentowy :)

Pozostaje jeszcze ostatnia kwestia - czym się kierowałam dobierając fundusze?

Starałam się wybrać takie, które inwestują na różnych rynkach zakładając, że nie mogą wszystkie na raz tracić. Zasadę tą szczególnie starannie zastosowałam do funduszy akcji bo nie ukrywam, że boję się ich nabardziej.

Większość funduszy wybrałam na podstawie pozytywnej opini portalu opiekuninwestora.pl . Sytuacja ta nie dotyczyła tylko Investor Turcja, który w portalu jest oceniony źle. Jeśli chodzi o fundusze pieniężne to w tym wypadku sama także pokusiłam się o analizę - sprawdzałam miesięczną stopę zwrotu losowo wybranych dat w ostatnim półroczu. Wyniki te w dużym stopniu pokrywały się z wynikami z portalu więc poczułam się uspokojona. Nie ukrywam - jestem początkującą inwestorką więc opiekuninwestora.pl wydał się być w miarę prosty w użytkowaniu. Mimo wszystko postanowiłam zainteresować się analizą techniczną i przed wyborem funduszy spojrzałam jeszcze na wykresy, na których była wykreślona linia MACD i EMA. W każdym przypadku trend wyglądał na rosnący. Trzeba dodać, że to spojrzenie to było raczej pseudospojrzenie :) niewprawnego oka ale najbliższym czasie zamierzam poszerzyć swoją wiedzę z tego zakresu. Pozostaje jeszcze kwestia Investor Turcja - tu wybór był raczej intuicyjny z dodatkiem pseudospojrzenia na wykresy ;)

Czy moje wybory okazały się trafne już niedługo się okaże :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz